2012-08-30

Summer Trip to Sarajevo & Gurabije



And again I haven't posted anything for a month, and  I must admit that I enjoyed this summer pause a lot... We did not go to the seaside this year, we could not go anywhere - except for a 10 day trip to Sarajevo to visit my husband's family-  because of  my husband's obligations at work.  However we went out a lot, explored nature, enjoyed our time at home in Vienna....I will not write too much this time,  let me just share some impressions from our vacation with you, and share an old recipe for Gurabije (turkish: Kurabiye) with you. 

I opet sam napravila podužu pauzu, prošlo je cijelih mjesec dana od posljednjeg posta. Iako ove godine nismo otišli na more, zbog poslovnih obaveza supruga, ipak smo uspjeli da "pobjegnemo" malo iz Beča i posjetimo rodbinu u Sarajevu na desetak dana. Naravno da smo pri tom uživali u hrani, kao i uvijek (: D), i neću se sad puno raspisati nego pustiti da slike "govore"...

One of our favourite traditional Bosnian restaurants in Sarajevo is Inat kuća (the Spite House) , located in the old part of town called Alifakovac. It was opened in 1998, and I strongly recommend everyone who comes to Sarajevo to go there and enjoy traditional Bosnian dishes! For more information about Inat kuća (and how it got its name :) click HERE.

Kao i svake godine otišli smo na ručak u "Inat kuću",  u starom sarajevskom naselju Alifakovac, na samoj obali rijeke Miljacke, gdje smo ovaj put uživali u bureku, bosanskom loncu i sve lijepo izgustirali uz mirisnu kaficu...Ova kuća je ušla u historiju i postala jedna od legendi Sarajeva tokom vladavine Austro-Ugarske monarhije krajem 20 stoljeća, za vrijeme gradnje Vijećnice  je trebala biti srušena ali zbog negodovanja vlasnika prebačena je na drugu stranu rijeke. Nalazi se tačno prekoputa sarajevske Vijećnice (najpoznatije građevine u Sarajevu) na drugom kraju Šeher – Ćehajine ćuprije na samoj obali rijeke Miljacke.  Za više informacija o ovom restoranu tradicionalne bosanske kuhinje  posjetite službenu stranicu "Inat kuće"!

Inat kuća;   traditional meat pie (Burek),  Bosnian Stew (bosanski lonac), coffee traditional style



Bosanski lonac (Bosnian Stew)












Ćevapi, for me simply the best ground meat product in the world :-). Served with chopped fresh onions and served in a spongey flat pocketed bread known as somun (lepinja). Tastes best with a glass of cold yoghurt!




Baščaršija





Traditional cafe at Baščaršija





Amazing sets


At Baščaršija you will not find only traditional jewelry, ie. rings... Hello Kitty Fans will find interesting stuff too :))








Pijaca Markale (Markale Market)





Pijaca Markale (Markale Market)





Pijaca Markale (Markale Market)





Pijaca Markale (Markale Market)





Pijaca Markale (Markale Market)















Old lady selling blackberries


The Market Hall (Gradska tržnica, Markale) was built under the name "Markthalle fur Sarajevo" during Austro Hungarian times at the end of the 19th century.  A great place to buy fish, meat, cheeses and eggs!


Gradska tržnica Markale je meni svaki put doživljaj jer sam luda za travničim sirom (i kajmakom, i mileramom, i i i...;), te suhomesnatim proizvodima.



My favourite cheese :) 







  Market Hall (Gradska tržnica, Markale)




Cheese Stuffed Peppers....seen at  Market Hall (Gradska tržnica, Markale)

















Prodavnica "Badem", Baščaršija. Best place to buy rahatlokum/ratluk.



If you would like to try out traditional food in Bosnia, visit small local restaurants called Ašćinica, it is the best way to enjoy a quick, delicious meal. Our favourite ašćinica is  Aščinica ASDŽ :

Ja i suprug ne možemo da ne svratimo u, barem po našem mišljenju, najbolju aščinicu u gradu,  aščinicu ASDŽ. Hrana i usluga su fantastični.  Za sve ljubitelje tradicionalne bosanske kuhinje, toplo preporučujemo!



Our lunch at Aščinica ASDŽ (Sarma & Japrak w/ mashed potato)



All meals are served with Somun bread...Aščinica ASDŽ

Aščinica ASDŽ (Tufahije)

Tahan Halva- a wonderful, very tasty dessert made out of sesame! Love it :)

Baklava, Aščinica ASDŽ

Hurmašice, Aščinica ASDŽ

Kadaif, Aščinica ASDŽ



The best coffee for me :)



Interesting magnets seen at Baščaršija :)



For one day we also went to Eco Futura, an Eco village situated on a hill just 11 km from Sarajevo. If you are looking for a calm place to spend a nice relaxing day with the family and you enjoy organic, vegetarian food, fresh air, the woods, and nature in general- you will love it!!! I am preparing a separate  post with more photographs of Eco Futura and also with informations and photos of restaurant Vegehana, the first vegetarian & vegan restaurant in Sarajevo, so stay tuned :)

Na cjelodnevni izlet smo ovaj put  otišli i u eko selo Eco Futura, udaljenog nekih 11 km od Sarajeva, i uživali smo u čistom zraku i lijepom ambijentu.  O Eco Futuri planiram napisati zaseban post (kao i o vegetarijanskom restoranu Vegehana), jer bi inače ovaj post ispao predugačak. Za sada evo samo mali kolaž našeg izleta :) 


Me and hubby at Eco Futura


Let me get back to the recipe for Gurabije Cookies,  a recipe that I got from an elder bosnian woman years ago, she got it from her mother, she called these gurabije "Starinske Gurabije".  These are very easy to make cookies that taste wonderful with a cup of tea or coffee...

 A sad vam predstavljam jedan starinski recept koji sam prije nekoliko godina dobila od jedne starije gospođe iz Sarajeva, recept koji je ona dobila od svoje majke, i koji je ona zvala "Starinske gurabije". Ja lično volim gurabije, ima nekoliko varijacija, s marmeladom, sa orasima, lješnjacima, bademima,  kokosom, ili skroz jednostavne, posute šećerom u prahu. Ja sam ih ovaj put pravila s kokosom i šećerom u prahu, krajnje su jednostavne ali savršeni su uz kafu ili čaj.


Gurabije

For about 40 cookies you will need:


3 eggs
200 ml yogurt
200 g butter oil (or melted butter)
*550 g all purpose flour (the recipe was not precise enough, it required 
"enough flour to get a smooth dough- I needed 550 grams of flour)
200 g sugar
1 teaspoon baking soda
juice + zest of 1 lemon
icing sugar for dusting

*Optional: whole walnuts, hazelnut, almonds, 
or  marmelade & grated coconut



Method:


Preheat oven to 180°C. 
Mix the eggs, sugar, yoghurt, lemon juice and lemon zest, butter oil (or melted butter) with a wodden spoon or spatula (no mixer needed). Then add flour, combine well until you get a smooth dough. Form small dough balls with your hands, then place them in a greased pan or use parchment paper.
Decorate them either with whole walnuts, hazelnuts, almonds by puttting one nut on top of the ball (just squeeze them in), or keep them simple as I did by sprinkling shredded coconut on top before baking, and dusting them with some powder suger before serving. 
Bake at 180 °C for about 10-12 minutes (until golden brown). 







Starinske Gurabije

U originalu je mjera u čašama, kod mene su čaše 200ml.


Sastojci za 2 pleha (otprilike 40 komada): 


3 jaja
1 čaša kiselog mlijeka  (200 ml)
1 čaša masla, 200 ml (može i rastopljeni maslac)
1 čaša šećera (200 g)
1 žličica sode bikarbone
sok i kora 1 limuna
*U originalnom receptu: 
 brašno po potrebi da se zamijesi meko tijesto. 
Meni je trebalo 550 g (4 pune čaše) brašna
Po želji: cijeli lješnjaci, bademi, orasi, ili marmelada, kokos i šećer u prahu.


Način pripreme: 

Peć zagrijati na 180°C.
U jednoj posudi spatulom izmiješati šećer, jaja, maslo (ili rastopljeni maslac), sok i koru limuna, sodu bikarbonu (mikser nije potreban). Zatim dodati brašno po potrebi dok se ne dobije meko tijesto. Napraviti kuglice od tijesta (veličina po želji) i redati na pleh (namašten ili obložen papirom za pečenje). 
Gotove kuglice ukrasiti ili orasima, bademima, lješnjacima tako što lagano ih pritisnete na vrh kuglica, ili ih pospite kokosom prije pečenja (kao što sam ja uradila), i prije serviranja ih pospite šećerom u prahu. 
Peći na 180° C 10-12 minuta dok kolači ne dobiju zlatnu boju. 
Prije serviranja posuti šećerom u prahu.  








37 comments:

  1. koje predivne slike, uživala sam u ovom postu!

    ReplyDelete
  2. E ovo se zove pravi gastro turizam. Ajme meni, toliko ukusne i primamljive hrane na jednom mjestu! Super su i fotke s place. Vidi se da ste uživali!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Tamara, drago mi je da ti se post dopao. Ja uživam u hrani kad god odem u Sarajevo, i generalno u Bosnu, nažalost nije dobro za (čitaj: moju :D) liniju, ali treba i guštati, naročito kad si na odmoru :)

      Delete
  3. Oh what a fun trip Tanja!

    I have never been to Sarajevo, but since I had some friends who were from there and who lived in my neighborehood, I got to taste some of their recipes. For example the cevapi and some sweets as well. Yet I barely knew anything from their home. I was young too when the first families came from the war to live in austria.

    I can see u had a blast there, next time I ll come with u. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yes, Helene, come with me, that would be SO fun!!:)

      Delete
  4. Znaš, šta, ovo ti je bolej od Naschmarkt-a. Famozno sve izgleda a ćevapi i ove tufahije, voda mi ide na usta. Divno je videti kako neke stvari u originalu trebaju da izgledaju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti Jelena! Slažem se s tobom, ako se pruži prilika uvijek treba vidjeti stvari u originalu, naročito kad su specijaliteti u pitanju. Na mojim putovanjima uvijek nastojim isprobati hranu, onu izvornu i, po mogućnosti izbjegavam mjesta koja su namijenjena uglavnom turistima. Ništa protiv takvih ugostiteljskih objekata, naprotiv, samo rijetko kad se tu ima prilike uživati u originalnoj hrani iz regiona, a to je šteta. Nevjerovatno koliko toga lijepog (i ukusnog :D) čovjek može naći, i naučiti kad samo malo otvori oči...

      Delete
  5. ajme, bacila si me u trans sa svim ovim fotkama..
    ćevapi, kajmak, baklave....

    ReplyDelete
  6. Gorgeous photos, what a fantastic trip! The cookies sound just delightful!

    ReplyDelete
  7. Odmor za pozeljeti...mozda i mene jednog dana put nanese u Sarajevo,grad o kojem mastam vec dugi niz godina ...!!!!!

    ReplyDelete
  8. Krasne fotkice iz Sarajeva...Stizem!

    ReplyDelete
  9. Hi Tanja!!! How have you been? Sounds like you had a great trip and thanks for sharing pictures with us. :) I love this simple cookies - your suggestion of marmalade with grated coconut sounds delicious!

    ReplyDelete
  10. Joj hvala ti ovo je predivno, nikad nisam bila u Sarajevu, prekrasno je sve.

    ReplyDelete
  11. Uživala sam, zaista, jer jedino putovanje u Sarajevo mi je bilo pre par godina, novembar, kasno popodne, samo sam uspela da pojedem ćevape kod Želje, prošetam po Ferhadiji i prespavam. Moram da se organizujem ponovo, naročito posle ovog posta. Predivno!!!

    ReplyDelete
  12. U sarajevu sam bila samo jednom kad smo bili na ekskurziji u srednjoj skoli. Bili smo i na Bascarsiji ali se ja nje vise uopste ne sjecam. Tad sam bila klinka i nisu me privlacile ovakve stvari a sad bih bas rado ponovo prosetala Sarajevom

    ReplyDelete
  13. Divan prikaz i divne slike. Odlični su napisani komentari prodavača na placu:)) I recept je super, a na ćevape u lepinji potekle mi sline. Kao i na kafu:)

    ReplyDelete
  14. Скъпа Таня,благодаря за виртуалната разходка,невероятно удоволствие беше да разгледам!Толкова много цветове,напълни ми окото!Кафето ме привлече най-много-с какъв хубав каймак!
    Сърдечни поздрави!

    ReplyDelete
  15. DROOLING!!!!!!! Ah, Tanja predivan ti je post! Neznam koja fotka je bolja...

    ReplyDelete
  16. If I was the head of The Ministry of Tourism in Bosna, I would pay you for the AWESOME advertisement! :)I'm sold! I will visit Bosna very very soon.

    ReplyDelete
  17. Sarajevo je vec poduze vremena na listi za godisnji, ali nikako da odemo. Sad bar do neke mjere znam sta sam propustila: sve izgleda sjajno! :)

    ReplyDelete
  18. Ajme Tanja, pa ja ovaj post tek sad vidim! Koje ugodno iznenadjenje me dočekalo!
    Baš sam uživala, svaka slika ima svoju priču, predivno! Kažu "biraj"...pa eto ja si izabrala ćevape, kajmak, baklavu, sarmu, japrak, sir, cimet, tufahije, naravno kavu....i našla sam si prsten koji mi se svidja, i narukvicu isto. eto:)

    ReplyDelete
  19. Predivan, predivan post!!!
    Ja ove godine nisam nigde išla za godišnji al sa ovim tvojim fotkama baš sam prošetala kroz Sarajevo.
    Nakon ovog tvog posta imam želju da opet odem i uživam i njegovim ukusima i mirisima. Baš bi to bio jedan strava weekend getaway!!!

    ReplyDelete
  20. Baš sam uživala, divan post. Fotke su jedna ljepše od druge, i drago mi je da ste se uspjeli malo odmoriti i otići negdje, iako to nije bilo more.

    ReplyDelete
  21. Tanja draga ovo je nešto posebno, prelijepo, predobro. Uživala sam u svakoj slici i svakom retku. Prekrasni dojmovi, sve mi se sviđa, baš sve. Bila sam jednom na kratko u Sarajevu i stalno namjeravam otići opet, nadam se da ću ubrzo imati priliku. I dobro ću se pripremiti da sve obiđem, vidim, kušam ... :)
    Recept je super, bilježim !

    ReplyDelete
  22. ma prekrasne fotke i post, presuper je sve

    ReplyDelete
  23. Ubi me lepota,načisto. Sad mi se i jede, i pije mi se kafa, i ide mi se opet u Sarajevo...Inat kuća na primer, to nisam okusila...Fotke su fenomenalne, a hranaaaa, puno detalja koji me oduševljavaju - baka sa kupinama, Hello Kitty na Baščaršiji mi je hit, a natpisi na pijaci...med medeni, biraj, MOJE domaće krastavice...so sarajevski, neprocenljivo.Bravo Tanja.{ne radi mi tipka sa znakom uzvika, a da radi...bilo bi ih :} a ni zagrade, pa se smejem ovako ko brkata, a ustvari si mi baš lep osmeh nabacila :}} A na fb mi se čini da si malo preuredila ćoše, mnogo dobro izgleda profil
    Pozdrav :}

    ReplyDelete
  24. Thanksfor sharing your wonderful pictures with us! A great trip. Two fabulous places to visit. The food there is just to-die-for.

    Lovely cookies!Cheers,

    Rosa

    ReplyDelete
  25. Joj divno! Sve volim!!! Moj zet je iz Sarajeva i odkad mi je obećao sve ove divne slastice, što slane što slatke. Jedino što nikako još da se organizujemo i svi skupa sa obe porodice odemo tamo. Doduše, voli i on da kuva pa sprema povremeno po nešto od bosanskih specijaliteta, ali nije to-to. :)Ja bih baš da bude autentično. Bila ja na ekskurziji nekad, pitaj boga kad :)ali tad me baš i nisu zanimale kulinarske đakonije. :)

    ReplyDelete
  26. Tanja, obožavam ovakve tvoje postove, uvijek imam osjećaj kao da sam zaista tamo, kao da na tržnici biram mladi sir, svježe smokve, pijem kavu, jedem ćevape.... Bila sam u Sarajevu jednom i to prije 14 godina, već mi je sve počelo blijedjeti... Vrijeme je da uskoro opet odemo!!
    Gurabije su stvarno divne, predivno su ti ispale :)

    ReplyDelete
  27. Slike su prekrasne i post je zaista odlican, ali moram da izdvojim ove cevapcice koji prosto mame svojim izgledom :))

    ReplyDelete
  28. i opet cu se ponoviti po tisuciti put. jedino mjesto na svijetu u kojem sa zivjela i osjecala se kao kod kuce. fali mi do boli iz dana u dan. prekrasan post i fotografije! odo sad cmoljit....

    ReplyDelete
  29. Wow, prekrasno. Lepi utisci, divne fotografije :)!

    ReplyDelete
  30. Looks magical! The photos make me feel like I was there… everything is so vivid. Next time, take me with you

    ReplyDelete
  31. ...divan, divan putopis... u sarajevu sma bila jako, jako davno... kad opet odem osjete ću nabrusiti samo na hranu...da osjetim tu gastronomsku scenu tamo... ;))...uhhh hurmašice, obožavam ih, ali nikad ih nisam napravila tako dobro kao što ih moja susjeda napravi koja je iz bosne, gurabije moram probati, nisam ih nikad radila...ahhh a šta reći tek o baklavi, savršeno!... prekrasne slike i odličan post... uživala sam... lijep pozdrav... :)

    ReplyDelete

Thank you for visiting & leaving a comment!
Hvala na posjeti i Vašem komentaru!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...