2012-10-09

Pumpkin Coconut Jam/ Marmelada od Hokkaido bundeve i kokosa


Have you ever had pumpkin jam before? I haven't, until two weeks ago...  Now that pumpkins are in season I am constantly looking for inspiration for new delicious pumpkin creations, and a seasonal jam (beside my beloved classic apricot jam or plum jam)  appeared like a good idea.  So pumpkin was the next jam project :)  I really love anything pumpkin, creamy pumpkin soups, puree, I adore pumpkin bread,  and could eat my Pumpkin Spice Raisin Muffins every day for breakfast... I came across a brazilian recipe for Pumpkin Coconut Jam months ago, but forgot to bookmark it,  but it gave me the idea to pimp my pumpkin jam with coconut milk and grated coconut, and the result was a pumpkin spread to die for...:) 





Hokkaido Pumpkin Coconut Jam

(makes 3 small jars- 220ml)

Ingredients:

500 grams of Hokkaido pumpkin
250 ml unsweetened coconut milk
180 grams of canning (jam) sugar 3:1
   juice of 1/2  lemon (organic) + lemon zest
3 tablespoons grated, unsweetened coconut


Method: 

1. Wash the lemon, pat dry, grate the zest. 
2. Wash the pumpkin, remove seeds, cut it unpeeled into cubes 
   (hokkaido does not need to be peeled). 
3. Place pumpkin cubes with coconut milk in pot, cook for about 10-15 minutes, stirring occasionaly.
4. Then puree the pumpkin, add sugar, grated coconut,  lemon zest and freshly squeezed lemon juice, 
    cook for about 4 minutes, stirr well.
5. Spoon the hot jam into sterilized jars and seal tightly.






Sezona je bundeva, i kao i svake godine tražim inspiraciju gdje i kako da ju najbolje upotrijebim, i u slanoj ali i slatkoj  varijanti. Moram priznati, iako sam počesto nailazila na recepte za namaze, marmelade, pekmeze (nazovite ih kako hoćete) s bundevama, nikad prije ih nisam niti probala niti pravila. Zašto, e to sama ne znam... Odavno mi je se vrzmao u glavi recept za marmeladu s kokosom koji sam prije nekoliko mjeseci vidjela na jednom brazilskom blogu, ali sam zaboravila da ga zabilježim, tako da sam odlučila malo eksperimentirati, i rezultat je bio više nego zadovoljavajući! Samo da napomenem da namjeravam u skoroj budućnosti objaviti nekoliko recepata za marmelade, i htjela bih napomenuti da naravno postoje razlike između marmelade, pekmeza i džema- glavne razlike su u količini voća i šećera, kao i u načinu prerade- ali kod mene su marmelade s većim komadima voća uvijek džem (npr. od šljiva ili marelica) , a ako su skroz pasirani, fini i ne tako gusti, onda to ja zovem marmeladom. Pekmez nastaje ukuhavanjem voća, bez ili sa maksimalno 20% šećera. Najbolji i najdraži mi je pekmez sa šljivma :-) 


A sad da se vratim receptiću:





Marmelada od Hokkaido tikve i kokosa


(za 3 male staklenke- 220 ml)

Sastojci:

500 grama tikve (Hokkaido)
250 ml kokosovog mlijeka 
180 gr šećera za želiranje 3:1 
1/2  limuna (sok + narendane korice limuna)
3 žlice kokosovog brašna

Priprema:

Limun oprati, narendati malo limunove korice. Iscijediti sok od limuna.
Tikvu prepoloviti, odstraniti koštice, najeckati na kocke (hokkaido ne treba guliti).
Staviti kuhati nasjeckanu tikvu i kokosovo mlijeko, na slabijoj vatri, otprilike 10-15 minuta, dok tikva ne omekša. Propasirati tikvu štapnim mikserom ili u blenderu (tako sam ja radila), dodati šećer za želiranje, limunov sok, limunovu koricu, kuhati otprilike 4 minute, miješati, pa maknuti s vatre.
Sipati u zagrijane, sterilizirane staklenke, i odmah zatvoriti, okrenuti na poklopac i ostaviti da se ohlade. 












60 comments:

  1. Hvala tanja na receptu...bas cu da napravim, strasno mi se dopada ! jedino ne znam koja je to tikva Hokkaido ali mislim da ce niko nece uvrediti ako budem koristila onu obicnu, domacu tikvu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Marina, ako napraviš, javi utiske! Može naravno s bilo kojom tikvom, ne mora biti Hokkaido...Meni je najdraža jer se ne mora guliti, i boja je prekrasna :-)

      Delete
  2. Ovo je možda najljepša boja pekmeza koju sam vidjela! Tikve u ovakvoj slatkoj kombinaciji volim jako :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Anja, drago mi je da ti se dopada!:)

      Delete
  3. Amazing Tanja!
    Count me in! I making this in the weekend because it seems irresistable!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your sweet comment, Sawsan! Please let me know how it turned out for you!:)

      Delete
  4. Po sastojcima bih rekla da je stvarno fina!
    A fotke su isto tako dobre! Kao ova jesen-sunčana, nežna i prepuna predivnih boja:)

    ReplyDelete
  5. Divna mamelada pune boje a mogu zamisliti i okus.Željela bi je probati napraviti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se dopada, stvarno je divnog okusa, kombinacija tikve i kokosovog mlijeka me je totalno oduševio...

      Delete
  6. Beautiful, Tanja! What a perfect edible gift!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Laura! I am glad you like it!:)

      Delete
  7. Pumpkin coconut jam is so nice and yummy.

    ReplyDelete
  8. Чудесно е! Красиви цветове, прекрасни аромати! Поздрави!

    ReplyDelete
  9. Moram priznati da izgleda zaista primamljivo, a verujem i da je preukusna:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Nataša, nama, ljubiteljima neobičnih kombinacija, se stvarno jako dopala!

      Delete
  10. Evo, ovo sam čekala. Moram probati :). Ja volim juhi od bundeve sa kokosom i sigurna sam,da če mi se marmelada dopasti :). Krasno izgleda!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti! O da, juha od bundeve s kokosom, to je prava jesenja divotica, obožavam!:)

      Delete
  11. Stvarno boja ovoga pekmeza oduševljava,jako mi se sviđa kombinacija sastojaka:)

    ReplyDelete
  12. The combination sounds so interesting! And the color is incredible!

    ReplyDelete
  13. Baš ovih dana tražim ideju za marmeladu od bundeve. Odlično izgleda.

    ReplyDelete
  14. Marvelous! Very comforting and extremely flavorful

    ReplyDelete
  15. Hi Tanja! YUM! There's always new thing and I just discovered pumpkin jam! This is brilliant and I love coconut addition too! Your packaging is so adorable...I bet all of your friends want that jar now.. heheh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Nami, I am so glad you like it!! I must admit, after this post, I was asked for a jar of pumpkin jam by my friends, and have already made 3 packaging like this, and gave it away as an edible gift...And more are to come...:)))

      Delete
  16. Izgleda i zvuči potpuno očaravajuće...

    ReplyDelete
  17. Ne koristim jako puno bundevu u kuhinji i sad si mi baš dala misliti jer je ovo odlično! Meni je najbolja pogača s bundevama :)

    ReplyDelete
  18. Krasno izgleda! Nisam probala ali sigurno je perfektno!

    ReplyDelete
  19. Prošle godine sam prvi put pravila džem od bundeve i baš mi se dopao.Verujem da je i ova kombinacija odlična.

    ReplyDelete
  20. Kakva divna boja džema. Kokos i bundevu baš volim samo što ih do sada nisam nikada kombinovala. Verujem da je jako ukusno.

    ReplyDelete
  21. Ovo je jedan od rijetkih recepata koji nisam isprobala s bundevom, a kako ih imam 10tak na balkonu vec se veselim isprobavanju:) Hvala ti za recept! Fotke su ti krasne!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se dopada receptić, Jasenka! Ako budeš isprobavala, javi utiske :)

      Delete
  22. Estupenda receta me gusta,abrazos y abrazos.

    ReplyDelete
  23. Zvuci i izgleda jako privlacno - volim kokos sa bundevom!

    ReplyDelete
  24. Marmelada izgleda fantastično, divna boja i tekstura, a sigurno je takav i okus ! Radila sam marmelade od bundeve i moram priznati da su me ugodno iznenadile. Probati ću i u ovoj kombinaciji sa kokosom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Branka, i slažem se s tobom, i mene je bundeva u marmeladama, i u drugim kombinacijama, više nego ugodno iznenadila. Ako budeš isprobavala ovaj receptić, nadam se da će ti se dopasti kao i meni... :)

      Delete
  25. Welcome to my blog I am glad that you are here
    Your blog is wonderful
    ♥doris

    ReplyDelete
  26. Predivno, kod tebe uvijek nađem inspirativne postove...

    ReplyDelete
  27. Pumpkin Jam? I would have never ever thought of that. It looks delicious!!!

    ReplyDelete
  28. This is very interesting for me,never tried it. sounds really good.

    ReplyDelete
  29. What a unique jam! I love it. I just want to grab a spoon and take a bite!

    ReplyDelete
  30. Pumpkin Jam, YUM!!! Love pumpkin :)
    Defiantly try this,,,,

    ReplyDelete
  31. first time here ... glad to follow you ... very yummy jam ...lovely clicks ...
    visit my blog www.sriyafood.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Tanja, kako ti predobro izgleda ovaj džem!! Bundeve volim, ali nikad nisam nešto slično probala. Baš jedinstveno :) I slike su fantastične, imam osjećaj kao da je jutro i kao da me već spreman doručak čeka :)

    ReplyDelete
  33. Oh Tanja..ovaj jam izgledla fantasticno! Predivne slike, a mislim da je jako ukusno jer obozavam bundeve a i kokosa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Sandra na lijepim riječima, drago mi je da ti se dopada džemić! Kombinacija kokosa i bundeve me je oduševila...

      Delete
  34. Hi Tanja! Yeah this is unique jam in deed but the flavor sounds wonderful! I'd be happy if someone make this and give me as a gift. I look forward to more of your homemade edible gift ideas. As I get older, "edible" gifts sound more exciting than some fancy things. Haha. I just want to eat and get cozy... I love your wrapping too! ;)

    ReplyDelete
  35. Wow!!! Pumpkin with coconut...what a combo...beautiful pictures too!!! It will be great holiday gift idea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for visiting may blog Shibi! I agree with you, homemade jam is a great holiday gift idea!

      Delete
  36. A delicious jam and wonderful combination! Very festive.

    Cheers,

    Rosa

    ReplyDelete

Thank you for visiting & leaving a comment!
Hvala na posjeti i Vašem komentaru!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...