2012-12-07

Zimtsterne/ Cinnamon Stars

Today I am sharing our family recipe for Zimtsterne, a classic German Christmas cookie, that has been one of my favourite festive cookies since I was a child. I got the recipe when I was about 11 from our neighbour, a lovely old German lady, and we have made them since then. Chewy and soft with a lovely almond and cinnamon flavor, with a meringue topping, so if you have not tried them, you  definitely should, these cookies are one of the best cookies I have eaten so far!




For about 40 cookies you will need:
  • 250 grams almonds, finely grounded
  • 150 grams powder/icing sugar
  • 1 teaspoon honey
  • 1 teaspoon cinnamon
  • 1 egg white
For the meringue topping:
  • 80 grams icing sugar
  • 1 egg white


Method:

Preheat oven to 150 ° C.
Sift icing sugar (150 g), combine with finely grounded almonds, cinnamon. 
Whisk together with honey, egg white, then knead dough with your hands until well combined.
Let dough rest for 1/2  hour. Meanwhile prepare the meringue topping by beating the egg white until it forms firm peaks. Then beat in 80 grams of icing sugar and continue beating for about 2-3 minutes until it becomes  thick and shiny. Set aside. 
Place dough on a large piece of parchment paper and roll out the dough until  about 1 cm thick. If the dough sticks just put another parchemnt paper on top and then roll the dough, this makes it a lot easier. 
Cut with star shaped cookie cutter and place on a pan (on parchment paper). 
Spread the eggwhite-sugar mixture over ever cookie. 
Bake at 150° C for 8-10 minutes. The cookies need to be chewie and very light brown, the meringue topping should be white, watch out as they tend to get too brown quickly! When you take them out from the oven they are soft but they firm up quickly.
Let cool on a wire rack, then place them in airtight container.




Zimtsterne before they go into the oven






Već sam prošle godine pred blagdane htjela objaviti recept za "Zimtsterne", koji smo dobili od naše susjetke Njemice, jedne divne stare dame, kad mi je bilo otprilike 11 godina. Nama su to najljepši  blagdanski keksi, bez maslaca, bez brašna, s mljevenim bademima, cimetom i meringue nadjevom. "Zimtsterne" su tradicionalni njemački božićni kolačići/ keksi, i s obzirom da sam odrasla u Njemačkoj nije prošao niti jedan Božić bez njih, davila sam se u njima kod prijatelja, školskih drugarica, i onda ih je i moja mama počela praviti... Ovi keksi nisu hrskavi, meki su, aroma badema i cimeta (meni omiljena kombinacija u kolačima) ne mogu ostaviti ravnodušnim. Mislim da još nisam upoznala nikog ko nije volio ove divotice. Važno je paziti da se ne prepeku, meni su ovi, koje sam jučer pekla malo previše potamnili jer sam pogrešno procijenila temperaturu (trebalo je biti 150°C) na mom gasnom šporetu, drugi put obavezno trebam smanjiti vrijeme pečenja s 10 minuta na 8 minuta. 

 Za 40 keksića (otprilike 1,5 pleh) će biti potrebno

  • 250 g mljevenih badema
  • 150 g šećera u prahu
  • 1 žlica meda
  • 1 žlica cimeta
  • 1 bjelanjak
Za nadjev:

  •  80 g šećera u prahu
  • 1 bjelanjak

Priprema:

Zagrijati peć na 150°C.
Prosijati šećer u prahu, pomiješati s bademima i cimetom, sve promiješati.
Dodati med i bjelanjak, rukom zamijesiti tijesto.  Ostaviti otprilike pola sata da miruje (ond se tijesto manje lijepi). U međuvremenu pripremiti nadjev, tako što izmutite bjelanjak jedno 2-3 minute dok ne dobijete čvrstu masu, onda dodajte preostalih (prosijanih) 80 g šećera u prahu.  Na radnu površinu postavite papir za pečenje i na njega stavite tijesto pa ga razvucite na otprilike 1 cm debljine. Ako tijesto bude ljepljivo stavite još jedan papir za pečenje preko tijesta pa onda razvucite tijesto. Modlom u obliku zvijezde isjecite keksiće, svaki ravnomjerno premažite nadjevom. Peći na 150°C 8-10 minuta. Pripaziti da tijesto i nadjev ne potamne, tijesto treba ostati svijetlo a nadjev treba ostati bijel (brzo požuti).
Ostaviti da se ohlade. Čuvati u kutijama za kekse.















42 comments:

  1. Those are my favorite Xmas cookies! Yours look amazing.

    Cheers,

    Rosa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mine too :) Thanks for stopping by Rosa!

      Delete
  2. Super izgleda i zvuči.I ja volim kombinaciju badema i cimeta, a pošto sam u fazi keksića (testiranja novih recepata) ovi će svakako biti isprobani.
    Lijep pozdrav.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! Ako budeš isprobalsa, obavezno javi utiske!

      Delete
  3. I love anything cinnamon! Gorgeous stars, Tanja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your sweet comment Laura!:)

      Delete
  4. They look like snow flakes Tanja!!! Sounds very yummy!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. They really are very yummy!:) Thank you Shibi!

      Delete
  5. Kolaci su zaista fenomenalni, a slike su me ostavile bez daha. S' obzirom da su mi keksici omiljena poslastica, kombinacija sa bademom mi je savrsena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala najljepša, Nataša! I meni je kombinacija s bademom jedna od najbooljih :)

      Delete
  6. po načinu pripreme jako me podsjećaju na one štanglice od oraha. to mi je bio najdarži kolač u djetinjstvu. gdje god bih došla sve koji bi se nalazili na tanjuru bih potamanila. doslovno: potamanila.
    a pravit ću ove garant! predivne slike i baš ti hvala što si ovo podijelila s nama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Štanglice od oraha, Snježo? Idem škicnuti na tvoj blog, ima li receptić jer zvuči baš po mom ukusu?:)
      Ako budeš pravila, javi utiske!

      Delete
    2. nema na blogu a ako hoćešposlat ću ti recept.

      Delete
    3. To bi bilo divno, rado bi ih isprobala!! Hvala unaprijed!

      Delete
  7. Savršeno. Obožavam keksiće i deci ih rado pravim. :) A i brzo se spremaju.

    ReplyDelete
  8. Beautifully done Tanja! Awesome recipe and stunning pics!!!!

    ReplyDelete
  9. Sjajno izvedeno...Interesantno je da ih skoro svaka (Germanska) porodica pravi za Bozic; negdje su savim tanke i pune cimeta, drugdje 'debele' i njeznog ukusa...Sve su dobre!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Jasna! Ja ih lično volim punije, ali i tanke su jednako ukusne, ne bi ih nikad odbila :)

      Delete
  10. isprobavam... izgledaju divno! ovaj recept nemam, već neku varijaciju na temu!

    ReplyDelete
  11. Prekrasno, mogu si samo mislit koliko su fini! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da znaš da jesu jako fini, zarazni su... :)

      Delete
  12. Ovo su moji top keksi. Jedino sto je steta, da izginu tako brzo;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znam taj problem ;) Hvala na komentaru!

      Delete
  13. krasne su! već prošle godine sam ih htjela napraviti, ali nisam na kraju, mogla bih ih ove godine uvrstiti na repertoar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti!:) Ako budeš isprobala, obavezno javi utiske!

      Delete
  14. Pravi blagdanski keksići, sjajno izgledaju!

    ReplyDelete
  15. They look wonderful, I should try them for Christmas! Thanks for the recipe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Medeja!:) If you do, please let me know how you liked them!

      Delete
  16. oooooh these look so good! thanks for the recipe, i will try them :)
    Martina

    PS there is a giveaway on my blog, have a look:
    http://homesweetbakery.blogspot.it/2012/11/giveaway.html
    http://homesweetbakery.blogspot.co.at/2012/12/giveaway-bonus-prizes.html

    ReplyDelete
  17. Tanja, prvo da pohvalim fotografije-u zadnje vrijeme su mi sve ljepša do ljepše :) A ove su mi stvarno predivne! I zvjezdice - savršene :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala draga Majo, drago mi je da ti se dopadaju!:)

      Delete
  18. Predivne su, ja izgubim u svim slikama jer sve bih htjela da vidim..sve mi se svida..!!!

    ReplyDelete
  19. Joj krasni su, radit ću ih sigurno, prekrasne slike

    ReplyDelete

Thank you for visiting & leaving a comment!
Hvala na posjeti i Vašem komentaru!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...